“Horecabier biedt een totaalpakket voor een aantrekkelijke prijs. Mijn advies: doen!”

Ron Bos, bedrijfsleider van De Vijf Heeren

De Vijf Heeren - Kasteel Batestein

Kasteel Batestein-bier van De Vijf Heeren: succesvol totaalplaatje

“Ons eigen bier doet het buitengewoon goed op de tap, onze klanten zijn erg enthousiast.” Ron Bos, horecamanager bij café De Vijf Heeren in Vianen, is erg te spreken over het exclusief voor hen gebrouwen horecabier. Hun bier kreeg de naam Kasteel Batestein-bier, naar het kasteel dat in 1370 in Vianen is gebouwd. “Eerst schonken we het naast het bier dat wij oorspronkelijk tapten. Maar de reacties van klanten over ons eigen bier waren zo enthousiast dat we gestopt zijn met het oude merk. We nemen nu zelfs alle vijf de Horecabier-bieren af: pilsner, weizen, blond, trippel en IPA. Alleen een alcoholvrij horecabiertje ontbreekt nog.”
Om een eigen biermerk succesvol te introduceren, zijn smaak en kwaliteit alleen niet voldoende. “Het is het totaalplaatje dat het zo aantrekkelijk maakt: het verhaal achter je bier. Het unieke ontwerp dat erbij hoort, het glaswerk en viltjes… De gehele uitstraling. Horecabier biedt dat totaalplaatje. Het is best lastig zoiets neer te zetten, maar de jongens van Horecabier weten hoe je dat aanpakt. Zij helpen je bij iedere stap en voorzien je van goede adviezen, ze weten waar ze het over hebben. We zijn heel blij met Horecabier als leverancier.”

Kasteel Batestein glazen Kasteel Batestein tappen

Alle kanten op

Ron neemt ook de seizoensbieren af. “Een seizoensbiertje doet het altijd goed. En misschien dat we in de toekomst ons bier nog wel eens op fles of in blik gaan aanbieden, bijvoorbeeld in samenwerking met de VVV. Met je eigen bier kun je alle kanten op.”

Kasteel Batestein Glas

Doen

Of hij collega’s zou adviseren een eigen biermerk te gaan tappen? “Jazeker, het heeft ons veel moois gebracht. Zorg wel voor een toepasselijk verhaal dat past bij je bier, een verhaal waar je achter staat zodat je weet waar je het over hebt. Je moet er wel wat tijd in steken, een eigen biermerk staat niet in twee dagen, maar als je dat doet kun je echt een mooi product bieden, een beleving. Horecabier biedt een totaalpakket voor een aantrekkelijke prijs; de investering heb je er zo uit. Mijn advies: doen!”

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?

“Wij ontwikkelen graag nieuwe dingen in onze restaurants. Ons eigen Lotus Bier past hier perfect bij”

Michel Meijer, eigenaar van BistrOp3

“Ons Beuntjesbier heeft het A-merk dat we tapten er volledig uit geconcurreerd”

Jasper van Leeuwen, eigenaar van Café de Beuntjes

Toon alle referenten