Veelgestelde vragen
-
Hoe verzorgen jullie de reiniging en onderhoud van mijn tapinstallatie?
Wij werken samen met Tap Service Nederland die het reinigen en onderhoud voor je kunnen uitvoeren. Je betaalt wel zelf de rekening.
-
Dan heb ik zeker geen merkbier meer onder de tap?
Ja en nee. Maar maak er jouw eigen merkbier van! Geef jouw gasten een unieke beleving met een glas of viltje met je eigen logo erop! Kijk bijvoorbeeld op horecabier.nl/uw-eigen-bier-merk. Niets zo sterk, als jouw eigen merk!
-
Hoe kan het dat het prijsverschil zo groot is en dat jullie zeggen dat het toch kwaliteit bier is?
Het prijsverschil is niet zo groot, horecabier is niet goedkoop. Het is net zo duur als een “A-merk” bier in krat uit de supermarkt. Bijvoorbeeld: Amstel krat kost, zonder aanbieding, ongeveer € 14,00, er zit 7,2 liter bier in een krat dus kost een liter € 1,60 ex BTW. Als de brouwerij ditzelfde bier aan de horeca verkoopt vragen zij opeens meer dan € 3,30 ex BTW voor een liter.
-
Hoelang is het bier houdbaar?
Ons bier is evenlang houdbaar als dat van andere Nederlandse brouwerijen; 4 maanden. Alleen bier uit Duitsland of België is vaak langer houdbaar.
-
Hoelang is mijn tankbier houdbaar?
Wij garanderen voor aangesloten tanks 3 weken houdbaarheid en niet aangesloten tanks 2 maanden houdbaarheid.
-
Hoelang is mijn fustbier houdbaar?
Fustbier heeft een houdbaarheid van ongeveer 6 tot 16 weken wanneer het bier bij een constante temperatuur van 15 à 20º graden Celsius wordt bewaard. Is het fust eenmaal aangeslagen dan is een leegtaptijd van 4 dagen geen probleem. Is de leegtaptijd langer, dan loopt de kwaliteit van het bier terug.
-
Is het evenementenbier?
Nee, nee en nog eens nee!! Ons bier is geen evenementenbier, niet aangelengd en heeft gewoon 5% alcohol. Proef en overtuig jezelf!
-
Gaan mijn klanten het verschil proeven?
Nederlandse pilseners lijken heel veel op elkaar (hoewel brouwerijen ons vaak het tegendeel willen laten geloven). Dat blijkt ook uit analyses en blindtesten. Horecabier is een heerlijk zacht pilsener met een prettig bittertje en 5 vol.% alcohol. Jouw gasten zullen weinig verschil proeven zeer enthousiast reageren op jouw nieuwe bier.
-
Komt het van restpartijen of uit het buitenland?
Nee, het is vers gebrouwen Nederlands bier. Wij gebruiken 1 vaste brouwerij.
-
Komen jullie met prijsverhogingen zoals Heineken?
Ja waarschijnlijk wel, maar niet zulke hoge prijsverhogingen en minder frequent. Het prijsverschil zal dus alleen maar toenemen.
-
Ik moet het biervat zeker zelf halen?
In de regel bezorgen onze groothandels de fusten. Overleg met hen over de leverings- en betalingsvoorwaarden of zij het kunnen bezorgen of dat je het biervat kunt afhalen.
-
Ik kan, naar ik aanneem, alleen per 25 fusten bestellen?
Nee, veel van onze groothandels hanteren geen minimale afname van de fusten. In overleg met de klant wordt de leverhoeveelheid en -frequentie bepaald.
-
Past jullie korfsluiting op mijn tap?
We maken gebruik van standaard roestvrijstalen fusten met de meest populaire aansluiting; de bajonet- of korfsluiting zoals ook bijvoorbeeld Heineken en Dommelsch. Mocht je een aansluiting hebben voor een ander type (zoals bijvoorbeeld Grolsch of Bavaria) dan kan de groothandel jou vast wel voorzien van een passende aanslagkop. Ze zijn ook te koop voor ongeveer €30,-
-
Kunnen jullie horecabier leveren in mijn regio?
Wij kunnen ook Horecabier leveren bij jou in de regio, laat weten waar je vandaan komt en wij kunnen binnen een week bij je leveren.
Bekijk hier onze groothandels, er is er altijd een in de buurt.
-
Van welke brouwerij komt dat bier dan?
Van één van de beste brouwerijen. De naam is niet belangrijk. De smaak van het bier wel. Probeer het zelf!
-
En als ik ook wijn en fris wil hebben?
De groothandels die ons bier leveren, verkopen veelal een ruim assortiment aan gedestilleerd, wijn en fris.