“We verkopen nu veel meer bier dan toen we nog een bekend merk tapten. Jutterbier valt in de smaak!”

Nick Huijben, Brasserie De Jutter

Header_De_Jutter_Purmerend

“Ik hoor het regelmatig: ‘Zo, das lekker!’ En dan bestellen ze er nog één”

“Heel eerlijk: in eerste instantie wekte vooral de aantrekkelijke Horecabierprijs mijn interesse. Er worden inmiddels bizarre prijzen gerekend voor A-merkbieren. Toen ik vervolgens kennis maakte met het Horecabierconcept was ik helemaal enthousiast. Inmiddels is Jutterpils ons eigen A-merk!” Nick Huijben is bedrijfsleider van brasserie De Jutter in Purmerend. Hun eigen bier heeft een Texels tintje, net als de uitstraling van de brasserie.

Zijn compagnons twijfelden in eerste instantie of de keuze voor Horecabier wel de juiste was. “Zij waren wat huiverig omdat ze zich afvroegen of een bekend biermerk niet beter zou aanslaan. Maar de prijzen van de grote merken rijzen echt de pan uit. Dus toen besloten we: laten we het gewoon proberen! En wat blijkt? We verkopen nu veel meer bier dan voorheen. Jutterpils valt dus erg goed in de smaak.”

Brasserie de Jutter Purmerend Brasserie de Jutter Purmerend glas

Visitekaartje

Hij beschouwt Jutterbier niet alleen als een lekker, voordelig biertje maar ook als marketingtool. “De Jutter is een brasserie met een link naar Texel, vandaar de naam. Wij brengen de Texelse gezelligheid naar het vaste land, zeggen we altijd. We willen dat gasten zich welkom voelen in een gezellige omgeving. De uitstraling van Jutterbier past hier uitstekend bij en ondersteunt ons horecaconcept. ‘Jutterbier’ klinkt exclusiever dan de bekende biernamen. Gasten zijn benieuwd en reageren heel leuk op de mooie bierglazen met ons logo, de viltjes en natuurlijk het bier zelf. Ik krijg regelmatig de vraag of we Jutterbier op fles verkopen, als souvenir of cadeautje. Het vormt echt een leuk visitekaartje.”

De smaak en kwaliteit van Horecabier vallen in goede aarde bij bezoekers van De Jutter. “Bierliefhebbers zijn altijd geïnteresseerd in een nieuw biertje, die vinden het heel leuk dat wij ons eigen biermerk hebben. Laatst hadden we een dame te gast die niet van bier hield. Maar toen ze een slok nam van het Jutterpilsje van haar vriend, bestelde ze zelf een glas. Het valt dus ook in de smaak bij mensen die geen bierliefhebbers zijn!”

Glas_DeJutter

Meer tapcapaciteit nodig

In de toekomst, als De Jutter over meer tapcapaciteit zou kunnen beschikken, zou hij het bierassortiment graag uitbreiden met de Horecaspeciaalbieren. “Onder onze eigen naam uiteraard, met mooie glazen erbij. Die investering haal je er dik uit, voor een fust van de bekende merken betaal je drie keer zoveel.”

Jutterbier proost

Nergens naar omkijken

Hij is erg blij met de samenwerking met Horecabier. “Net als alle horecaondernemers hebben wij het altijd druk. Het is heel fijn dat Horecabier ons zoveel werk uit handen heeft genomen. De ontwikkeling van ons biermerk, het leveren van het glaswerk en alles wat erbij komt; ik heb echt nergens naar om hoeven kijken. Die goede service geldt ook voor de partners waar Horecabier mee samenwerkt, zoals de leverancier waar wij ons bier bestellen. Het verloopt allemaal supergoed, ik ben zeer positief.”

Gewoon doen!

Nog een advies voor collega-ondernemers die overwegen ook aan de slag te gaan met het Horecabierconcept? “Niet twijfelen, gewoon doen!”

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?
“Een hele schappelijke prijs voor een biertje dat iedereen lekker vindt!”

René van Loon, Korfbalvereniging Achilles

“Niemand mist de grote biermerken”

Sybren Ophof & Pascale Heinsius, eigenaren Fort de Gagel

Toon alle referenten
Group 5
Bier in je mailbox!

Onze bierbrief ontvangen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief, blijf op de hoogte en maak kans op een 20 liter fust Horecabier!

Fill 1
whatsAppIcon