“Horecabier biedt een transparante prijsopgave en alle vrijheid. Dat spreekt enorm aan”

Rob de Visser, eigenaar Boes & Beis

Boes & Beis

Eetcafé Boes & Beis tapt De Goude Maen

Eigenaar Rob de Visser: “Leuk om ons bier een klassiek tintje te geven”

Admiraal Jan van Galen boekte grote successen op zijn schip De Goude Maen. Zo vocht hij in 1645 mee op de Oostzee, om de Deense blokkade aldaar te verpletteren. Hij streed tegen de Barbarijse zeerovers, Noord-Afrikaanse kapers die bekend stonden als de schrik van de Middellandse Zee. Hij was actief tijdens vele zeegevechten en -oorlogen en ontving dan ook verscheidene onderscheidingen voor zijn prestaties. De Jan van Galenstraat in Amsterdam is als eerbetoon voor zijn verdiensten naam hem vernoemd. Op nummer 418 is eetcafé Boes & Beis gevestigd. Eigenaar Rob de Visser en zijn compagnon doopten hun eigen bier ‘De Goude Maen’. Een link naar ‘hun’ straat én naar de Nederlands zeeheld van weleer.

Rob de Visser is mede-eigenaar van Boes & Beis. Hij voelde er niets voor om merknamen van horecaleveranciers een plek te geven in zijn eetcafé. “Als ondernemer wil ik mijn eigen ding kunnen doen, zonder deals met bijvoorbeeld grote bierbrouwerijen of frisdrankleveranciers. Bij Boes & Beis zie je dus geen parasols met logo’s van anderen op het terras. Wij schenken onze eigen huisgemaakte ijsthee en gefilterd kraanwater om verpakkings- en transportkosten te besparen. Ons eigen Goude Maen-bier past hier uitstekend bij.”

Een contract met een bekende bierbrouwer zag hij dan ook niet zitten. “Daar gaat zo ontzettend veel geld naar marketing en allerlei andere zaken dan bier, en bovendien vind ik ze veel te duur. Wij hebben geïnvesteerd in een eigen tap zodat we alles onder ons eigen dak kunnen organiseren. Ik wil niet vastzitten aan jarenlange contracten. De transparante prijsopgave van Horecabier sprak enorm aan, net als de manier waarop het bedrijf zich opstelt en de vrijheid die het biedt. We besloten dus de samenwerking met Horecabier aan te gaan en ons eigen biermerk te ontwikkelen.”

Glas Boes & Beis De Goude Maen tapknop Boes & Beis De Goude Maen

Klassiek tintje

Gasten kunnen kiezen tussen pils en IPA. “De smaak en kwaliteit van het bier zijn prima. Niet heel uitgesproken maar we zijn er erg tevreden over, net als onze klanten. We krijgen nooit klachten.” Gasten vinden het leuk dat ze een biertje kunnen bestellen met een naam die refereert aan het verleden. “Als mensen willen weten wat de herkomst is van de Goude Maen, zijn we er open over dat ons bier elders vandaan komt, we brouwen het tenslotte niet zelf. Maar mensen vinden het wel leuk om te horen waarom we voor deze naam hebben gekozen. Het geeft ons bier een klassiek tintje.”
Over de samenwerking met Horecabier is hij tevreden. “Het contact verloopt prima, net als het gehele proces rond de ontwikkeling van glazen, viltjes en alles wat daarbij komt kijken. Ik leverde een lettertype aan, Horecabier heeft er een mooi logo van gemaakt. Ze zijn een prettige partner. We zijn erg blij met het eindresultaat!”

Glas en Logo Boes & Beis De Goude Maen

Vrijheid

Hij adviseert collega-horecaondernemers dan ook om een eigen biermerk neer te zetten. “Je zit nergens aan vast, dat vind ik heel prettig. Dat is natuurlijk een persoonlijke mening maar voor ons werkt dat heel goed. De investering verdien je weer terug. Mocht ik in de toekomst nog eens een horecazaak openen, dan ga ik weer met Horecabier in zee.”

Boes & Beis joost pronk

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?
“Een hele schappelijke prijs voor een biertje dat iedereen lekker vindt!”

René van Loon, Korfbalvereniging Achilles

“Wij willen als restaurant op de kaart staan. Horecabier heeft ons geholpen om die beleving vorm te geven”

Bas en Geert Werkman, eigenaren Tapasrestaurant Chillz

Toon alle referenten
Group 5
Bier in je mailbox!

Onze bierbrief ontvangen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief, blijf op de hoogte en maak kans op een 20 liter fust Horecabier!

Fill 1
whatsAppIcon