Tegenwoordig zijn horeca gasten niet alleen op zoek naar een koude pils of een lekker bord met eten. Zij zijn, wellicht onbewust, ook op zoek naar een plezierige ervaring en het verhaal om de pils en het bord eten heen. Als horecaondernemer is het daarom belangrijk dat jouw horecazaak een sterk verhaal heeft en dat je jouw gasten een unieke en persoonlijke ervaring kan bieden.
De unieke klantbeleving
Het constant blijven verbeteren van de klantbeleving van je onderneming is in alle sectoren van essentieel belang om concurrentie voor te blijven. De klantreis, ook wel bekend als ‘guest journey’ is ook binnen de horecasector niet weg te denken. Het is een bekende en handige manier om te achterhalen wat een gast beleefd als een gast jouw horecazaak binnenstapt. Het kijken vanuit de ogen van de gast is hierin noodzakelijk. Een goede service, een schone en uitnodigende uitstraling, en een onderscheidend vermogen zijn in de horecasector essentieel voor een unieke klantreis en klantbeleving. Tevens is uit onderzoek gebleken dat het verbeteren van de klantbeleving zorgt voor circa 5-10% omzetgroei en 15-25% kostenreductie in twee tot drie jaar. Genoeg redenen om op zoek te gaan naar de ultieme klantbeleving voor jouw horecazaak.
De klantreis begint al buiten op straat
De klantreis en klantbeleving begint al buiten jouw horeca onderneming, op het moment dat jouw potentiële gast meerdere horecazaken voorbij loopt en bezig is met het maken van afwegingen. Deze afwegingen zijn hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op wat er van de buitenkant van jouw horecazaak te zien is, maar ook wat er online over te vinden is. Hierin is het belangrijk dat de gast zich aangetrokken voelt tot jouw horecazaak in plaats van de concurrent aan de overkant. Ook is het essentieel dat jouw horecazaak online goed en snel te vinden is met goede recensies.
Onderscheidend vermogen: een unieke en herkenbare horecazaak
Naast dat jouw horecazaak er aantrekkelijk uitziet en goede recensies heeft, is het is misschien nog wel belangrijker dat jouw horecazaak iets unieks heeft vergeleken met jouw concurrenten. Dat ‘unieke’ kan hem zitten in de service en het assortiment, maar vooral ook in een gepersonaliseerde klantbeleving. Klanten en gasten zijn steeds meer op zoek naar gepersonaliseerde en authentieke ervaringen met een duidelijk verhaal. In de horeca betekent dit dat gasten niet alleen verlangen naar koude pils tegen de dorst, maar ze verlangen ook naar de gehele beleving daaromheen, van een biervilt tot persoonlijke service.
Horecabier helpt mee aan een unieke klantbeleving
Bij Horecabier leveren we jouw horecazaak premium pilsener tegen een eerlijke prijs. Deze pils kun je aan je klanten verkopen met een eigen biermerk en logo. Daarentegen is het belangrijk dat je de gasten een ultieme klantbeleving verzorgt met een duidelijk verhaal rond de pils heen. Neem je gasten mee voor een uitstapje in het verhaal achter jouw horecazaak en de producten. Op deze manier bouw je aan een unieke en herkenbare horecazaak die verkozen zal worden boven de concurrent aan de overkant.
Ben je benieuwd naar hoe wij jouw horecazaak kunnen helpen aan het bouwen van een uniek en herkenbare horecazaak door middel van een eigen biermerk? Neem dan gerust contact met ons op.