“De kwaliteit is consistent, er zit geen gekkigheid in het bier”

Edwin Hoogland, Bedrijfsleider Horeca Zuiderzeemuseum

Toen Edwin Hoogland (29) als stagiair binnenkwam bij het Zuiderzee Museum, was hij direct gecharmeerd door het historisch karakter van de locatie. Inmiddels werkt hij als bedrijfsleider van de horeca van het populaire Zuiderzeedorp in Enkhuizen, waar Zuiderzee Bier als pilsener uit de tap vloeit.

“We schenken hier nu een jaar het pils van Horecabier onder onze eigen merknaam Zuiderzee Bier. Maar we gaan komend seizoen ook proberen hoe speciaalbier hier bevalt. Voorheen deden we dat via de groothandel, maar dat werd alsmaar duurder. Daarom besloten we de speciaalbieren van Horecabier uit te testen.”

“Tijdens het personeelsfeest hebben we de bieren aan het personeel voorgeschoteld zonder iets te zeggen. Niemand merkte iets op, en we kregen geen klachten. De kwaliteit van het bier is ook consistent. Je merkt geen verschil tussen verschillende vaatjes, en er zit geen gekkigheid in het bier. We vinden het een mooi concept met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Het bier doet niet onder voor een grote naam en levert ook nog eens leuke reacties op. Bezoekers vragen waar het vandaan komt en wie het brouwt. Daar doen we lekker luchtig over.”

   

“We hebben verderop in het museum een klein bruin café genaamd Hindeloopen. Het is een mooie plek waar gasten graag van een biertje genieten. Bij mooi weer kun je er ook heerlijk buiten zitten. We vinden het heel leuk om het verhaal van het museum daar door te trekken. We hebben diverse speciaalbieren van grote brouwers, die wat duurder zijn. Naar die bekende namen blijft altijd vraag, maar we zouden het geweldig vinden om daarnaast ons eigen blondbier aan te bieden. We kijken stap voor stap hoe alles bevalt, en tot nu toe gaat dat heel goed.”

“Als collega’s de mogelijkheid hebben om een eigen biermerk te introduceren, zou ik het ze zeker aanraden. Je kunt er een mooi verhaal aan verbinden. Wij vonden diepgaande marketing niet nodig voor ons bier, maar je kunt er verschillende kanten mee op.”

“De kosten om een eigen biermerk te realiseren, zijn goed te overzien. Voor het pilsener hebben we gekozen voor viltjes, tapkoppen en een taplens met ons logo en de naam. Als we straks met speciaalbier gaan werken, willen we waarschijnlijk ook glaswerk met de merknaam. Het is een investering, maar je krijgt er veel voor terug. Horecabier ondersteunt je daarnaast goed in het proces. Het is voor hen immers ook belangrijk dat je als klant een goed biertje krijgt dat leuk gepresenteerd wordt in de zaak.”

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?
“Horecabier biedt een transparante prijsopgave en alle vrijheid. Dat spreekt enorm aan”

Rob de Visser, eigenaar Boes & Beis

“Ons bier krijgt een goede score van online bierrecensenten. Dan weet je dat het goed zit!”

Robert van Oirschot, Mede-eigenaar Beniras Bar & Kitchen

Toon alle referenten
Group 5
Bier in je mailbox!

Onze bierbrief ontvangen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief, blijf op de hoogte en maak kans op een 20 liter fust Horecabier!

Fill 1 20-liter fust pilsener
whatsAppIcon