Watersportvereniging IJsselmonde “Als vereniging met veel vrijwilligers is het fijn dat we een vriendelijke bierprijs kunnen vragen”

Cees Broer, bestuurslid van Watersportvereniging IJsselmonde

Watersportvereniging IJsselmonde

Lekker bier voor een vriendelijke prijs

Watersportvereniging IJsselmonde uit Rotterdam tapt vanaf de nazomer 2016 hun eigen bier: W.Y. Bier. Bestuurslid Cees Broer: “Lekker, smaakvol bier voor een mooie prijs. We zijn erg te spreken over Horecabier!”

Cees is commissaris clubhuis en evenementen bij de watersportvereniging IJsselmonde. Samen met de rest van het bestuur besloot hij Horecabier te gaan tappen in plaats van een biertje van de grote brouwerijen. “Wij willen bier tappen voor iedere beurs. Voor al onze leden en passanten, maar ook voor onze vrijwilligers. Als je bier levert van een grote, bekende brouwerij moet je daar een hoger bedrag voor vragen, dat red je niet rond de euro. Nu we Horecabier tappen, kunnen we onze bierprijs laag houden, we rekenen een goede euro. Bovendien smaakt Horecabier erg goed, niks mis mee. Lekker bier voor een vriendelijke prijs dus!”

Watersportvereniging IJsselmonde Watersportvereniging IJsselmonde bier tap

Reclame voor de vereniging

De meerwaarde in een eigen biermerk zit hem daarnaast in de promotie van de Watersportvereniging IJsselmonde. “We hebben een prachtige jachthaven en een mooi clubhuis waar men terecht kan voor een hapje en een drankje. Naast onze leden komen hier veel dagjesmensen, gasten en passanten langs. Hoe leuk is het om hen je eigen biertje te kunnen serveren? Op deze manier maken we reclame voor onze vereniging.”

Watersportvereniging IJsselmonde

Eigen uitstraling

Watersportvereniging IJsselmonde koos voor glazen en viltjes met een uitstraling die goed past bij de vereniging. “IJsselmonde bestaat al sinds 1933, dat zie je terug op de viltjes. Alles is opgemaakt in de kleuren van onze vlag, dus het sluit mooi op elkaar aan.” De samenwerking met Horecabier is prima, het proces naar een eigen biermerk liep goed. “Hele aardige jongens. Wij gaven onze wensen aan, Horecabier kwam vervolgens met voorbeelden voor het logo en heeft het allemaal verder ontwikkeld. We zijn erg tevreden met het eindresultaat, het ziet er heel mooi uit.”

Cees kan het collega-verenigingen zeker aanbevelen, een eigen biermerk. “Het is voor bijvoorbeeld sportverenigingen of clubs heel aantrekkelijk om je bierprijs laag te kunnen houden. Zeker nu de prijzen overal de pan uitrijzen, vinden wij dit een groot voordeel. Nu houden we het leuk voor onze leden en bezoekers, maar zeker ook voor onze vrijwilligers!”

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?
“Ik ben gehecht aan mijn vrijheid, die vind je niet bij de grote brouwerijen. Wel bij Horecabier”

Marco Poldervaart, eigenaar van ’t Havenmantsje

“Wij ontwikkelen graag nieuwe dingen in onze restaurants. Ons eigen Lotus Bier past hier perfect bij”

Michel Meijer, eigenaar van BistrOp3

Toon alle referenten