Watersportvereniging IJsselmonde “Als vereniging met veel vrijwilligers is het fijn dat we een vriendelijke bierprijs kunnen vragen”
Cees Broer, bestuurslid van Watersportvereniging IJsselmonde
Cees Broer, bestuurslid van Watersportvereniging IJsselmonde
De meerwaarde in een eigen biermerk zit hem daarnaast in de promotie van de Watersportvereniging IJsselmonde. “We hebben een prachtige jachthaven en een mooi clubhuis waar men terecht kan voor een hapje en een drankje. Naast onze leden komen hier veel dagjesmensen, gasten en passanten langs. Hoe leuk is het om hen je eigen biertje te kunnen serveren? Op deze manier maken we reclame voor onze vereniging.”
Watersportvereniging IJsselmonde koos voor glazen en viltjes met een uitstraling die goed past bij de vereniging. “IJsselmonde bestaat al sinds 1933, dat zie je terug op de viltjes. Alles is opgemaakt in de kleuren van onze vlag, dus het sluit mooi op elkaar aan.” De samenwerking met Horecabier is prima, het proces naar een eigen biermerk liep goed. “Hele aardige jongens. Wij gaven onze wensen aan, Horecabier kwam vervolgens met voorbeelden voor het logo en heeft het allemaal verder ontwikkeld. We zijn erg tevreden met het eindresultaat, het ziet er heel mooi uit.”
Cees kan het collega-verenigingen zeker aanbevelen, een eigen biermerk. “Het is voor bijvoorbeeld sportverenigingen of clubs heel aantrekkelijk om je bierprijs laag te kunnen houden. Zeker nu de prijzen overal de pan uitrijzen, vinden wij dit een groot voordeel. Nu houden we het leuk voor onze leden en bezoekers, maar zeker ook voor onze vrijwilligers!”
Marco Poldervaart, eigenaar van ’t Havenmantsje
Michel Meijer, eigenaar van BistrOp3