‘’Dan investeer ik liever in mijn eigen merk Strooplikker Bier wat ook echt van mij is’’

Peter, eigenaar van Café Hiernaast

Strooplikker bier

Peter, eigenaar van Café Hiernaast introduceerde met zijn Strooplikker Bier een uniek eigen merk. Dit is inmiddels algemeen bekend in zijn directe omgeving.

Peter vertelt ons graag het verhaal achter de naam. “De Strooplikker was in de regio rondom de Langeraarse plassen een geuzennaam voor ‘de hardwerkende arbeider die weinig verdiende’. Als een soort ode aan deze noeste arbeiders van vroeger kreeg ik het idee om een eigen bier te ontwikkelen. Dat het Strooplikker Bier betaalbaar zou moeten zijn voor zijn gasten, stond vanaf het begin daarom ook al vast”

Peter vindt het belangrijk dat hij naast de A-merken een betaalbaar alternatief kan aanbieden, met ook nog de extra beleving van een eigen lokaal merk.’ Hij merkt dat dit voor bijvoorbeeld jongeren, die over het algemeen een wat lager bestedingspatroon hebben, zeer interessant kan zijn.

Meer mogelijkheden eigen merk Strooplikker Bier

Peter geeft aan dat hij daarnaast meer mogelijkheden heeft met zijn eigen merk, zo heeft hij onlangs een avond georganiseerd waarbij hij zijn Strooplikker biertje aanbood voor 1 euro.
‘’Op deze manier heb ik veel nieuwe gasten kennis laten maken met mijn zaak en met het bier. Een aantal van deze nieuwe gasten bleef gezellig een hapje eten waardoor de omzet van zo’n avond uiteindelijk veel hoger ligt dan normaal’’

‘’Ik merk dat gasten uit de directe omgeving het erg leuk vinden iets lokaals en unieks gepresenteerd te krijgen, daar de meeste ook bekend zijn met de term Strooplikker.’’
Maar ook ziet hij dat mensen die niet uit de buurt komen heel nieuwsgierig zijn naar het product en het verhaal.

Eigen Bier Merk

Investering in eigen bier merk laag

‘’De investering voor de nieuwe merkbeleving is relatief laag, dit is een eenmalige investering en door het besparen op de inkoop verdient deze zichzelf heel snel terug.’’ Daarbij creëer je nu iets unieks in je zaak. Dit voorkomt dat je een soort ‘reclamebord’ voor één van de grote bekende brouwerijen bent. Peter geeft aan dat hij nog wel eens moest betalen voor benodigde materialen zoals glaswerk. ‘’Dan investeer ik liever in iets wat ook echt van mij is’’ geeft hij aan en geef hem eens ongelijk.

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?

‘’We krijgen alleen maar positieve reacties op Beks Genot”

Bart en Anja, Bèks Genot

‘’Dan investeer ik liever in mijn eigen merk Strooplikker Bier wat ook echt van mij is’’

Peter, eigenaar van Café Hiernaast

Toon alle referenten