“Gasten die nieuwsgierig zijn naar het verhaal, tegenwoordig verkopen wij regelmatig glaswerk en krijgen we vaak de vraag of het bier ook op fles verkrijgbaar is”
Hans, eigenaar van Veerhuis Concordia
Hans, eigenaar van Veerhuis Concordia
De rijke historie van het Veerhuis Concordia begint in 1888, toen dit café het middelpunt van de omgeving was. Er heeft jarenlang een processie plaatsgevonden in het buurtschap Hulhuizen, die in deze tijd ‘de Hulhuizer omdracht’ werd genoemd.
De naam van het veerhuis stamt af van de Romeinse godin Concordia, die symbool staat voor eendracht of saamhorigheid.
Wij gingen in gesprek met mede-eigenaar Hans, die kort geleden zijn eigen biermerk: ‘Hulhuizer Premium Pils’ heeft opgezet. Wij wilde graag weten hoe hij de overstap ervaren heeft.
‘’Ik wilde al jaren een eigen biermerk en Horecabier gaf mij hier de mogelijkheid toe, ik zou elke horeca ondernemer een eigen biermerk adviseren. Het bier is van hoge kwaliteit en daarmee de verhouding tussen prijs en kwaliteit uitstekend. Wij krijgen alleen maar positieve reacties, uiteraard van mensen uit de regio die bekend zijn met de geschiedenis van Hulhuizen. Maar ook van toeristische gasten die vaak nieuwsgierig zijn naar het verhaal, tegenwoordig verkopen wij regelmatig glaswerk en krijgen we vaak de vraag of het bier ook op fles verkrijgbaar is.’’ Aldus Hans.
Wij vroegen Hans wat hij vond van de kosten, de overstap naar Horecabier en de huidige samenwerking.
‘’Ik heb gekozen voor bedrukte glazen, vilt, tapknoppen en vlaggen om de uitstraling van mijn biermerk te versterken. De kosten vielen mij erg mee, ik had de investering snel terugverdient doordat ik nu flink bespaar op mijn inkoop. De overstap verliep snel en zonder problemen en de samenwerking met Horecabier en de groothandel is zeer goed.’’ Geeft Hans aan.
Jasper van Leeuwen, eigenaar van Café de Beuntjes
Ron Bos, bedrijfsleider van De Vijf Heeren