“De Italiaanse uitstraling van Bella Bionda past uitstekend bij Delizie en wekt de interesse van mijn gasten”

Marco Marcellino, restaurantmanager van Delizie Restaurant

proost DELIZIE bella bionda bier

Bella Bionda-bier van restaurant Delizie: “Een mooi blondje met een Italiaanse uitstraling!”

Hij is geboren en getogen in Italië, de liefde bracht hem naar Nederland. Marco Marcellino opende onlangs de deuren van zijn restaurant in hartje Gouda: Delizie. Op het menu staan tal van authentieke, hoogwaardige Italiaanse gerechten, van focaccina, carpaccio en lasagna tot risotto, filetto en patatine. En Bella Bionda: Marco’s eigen, ambachtelijk gebrouwen pils. “Een mooi blondje met een Italiaanse uitstraling!”

“Ik serveerde een bekend Italiaans biermerk in mijn restaurant toen ik via een reclame in contact kwam met Horecabier. Ik was benieuwd naar hun concept en had oren naar een eigen biermerk. Hoewel mijn klanten over het algemeen meer wijn drinken, beginnen ze vaak met een biertje. Het leek me een hele mooie aanvulling om in mijn restaurant mijn eigen bier te kunnen serveren.” Het bleek een goede zet: zijn gasten zijn nieuwsgierig als ze Bella Bionda op de kaart zien staan. “We hebben er een Italiaanse uitstraling aan gegeven, dat past uitstekend bij Delizie en wekt interesse van onze gasten. Het valt goed in de smaak, zowel de naam als de uitstraling als het frisse biertje zelf.”

De prijs speelde ook een rol bij de keuze voor Horecabier. “De grote brouwerijen bieden je van alles, van bonussen tot glazen, viltjes en noem maar op. Maar uiteindelijk betaal je daar gewoon zelf voor, dat zit allemaal bij de prijs inbegrepen. Voor Horecabier betaal je beduidend minder, terwijl de smaak uitstekend is. Hoor ik over het andere bier dat ik bied nog wel eens dat het bitter is, over Bella Bionda heb ik nog nooit een klacht gehad!”

Vrijheid

Ander voordeel aan Horecabier is de vrijheid die het concept biedt, aldus Marco. “Ik vind het prettig dat ik verschillende bieren kan leveren zonder dat ik aan een contract vastzit met één brouwerij. Ik wil kunnen kiezen wat ik mijn gasten bied, hen verschillende keuzes geven. Ik ben tenslotte de baas hier.”

Bella Bionda bier glas logo

Grote dromen

Hij heeft grote dromen voor Bella Bionda. Zijn bierassortiment uitbreiden met seizoensbieren bijvoorbeeld. “Ik schenk wijnen uit verschillende Italiaanse regio’s, ook de minder bekende. Het lijkt me mooi om in de toekomst wijn en bier online te verkopen. Misschien een webshop gericht op de Italiaanse markt, dan kunnen ook restaurants in Italië ervan profiteren. Een mooie combinatie!”

Geïnteresseerd in een biermerk voor uw onderneming?

Watersportvereniging IJsselmonde “Als vereniging met veel vrijwilligers is het fijn dat we een vriendelijke bierprijs kunnen vragen”

Cees Broer, bestuurslid van Watersportvereniging IJsselmonde

“Ik raad het collega’s heel vaak aan: begin je eigen biermerk. Gewoon doen, bel Joost!”

Jellena van Mill, restaurantmanager van Saqsa Restaurant

Toon alle referenten