‘Ieder café zijn eigen bier, zelf gebrouwen of van een locale of regionale brouwer.’ Dit zegt trendwatcher Vincent van Dijk in zijn presentatie over trends voor 2013.l ‘Gasten willen geprikkeld worden en dat kan met bier met een verhaal. Iets bijzonders. Niet met de standaardmerken.’
Trendwatcher Vincent van Dijk die bekendheid verwierf omdat hij in 2011 elke avond in een anderAmsterdams hotel sliep, gaf op de openingsdag van de Horecava 2013 een presentatie over de trends voor 2013. ‘Cafés kunnen zich onderscheiden met lokale producten. Niet alleen met bier. Je ziet ook regionale kruidenbitters enorm opkomen. Net als eigen drankjes, limonades bijvoorbeeld. Zowel alcoholisch als non-alcoholisch.’ Scoren kunnen ondernemers met een assortiment dat met zorg is uitgekozen. Waar een verhaal achter zit. Met eigenheid, verkondigt Van Dijk
Opkomst bruine café
Volgens Van Dijk is het bruine café weer in opkomst. Mensen spelen thuis cafeetje met vrienden, als ze uitgaan willen ze diezelfde huiskamersfeer voelen. Het buurtcafe is hotter dan ooit, zegt de horecakenner. Van Dijk is van mening dat cafés ook kunne profiteren van de crisis. Mensen gaan minder vaak uit eten. Ze gaan wel borrelen in de kroeg. Ondernemers kunnen hiervan profiteren door kleine hapjes aan te bieden. Je ziet het steeds vaker, het hoeft ook niet ingewikkeld of duur te zijn.’
bron: misset horeca